Intrinsic Motivation to Learn
Student Self-Report of Intrinsic Motivation to Learn
Last updated: May‚ 2005
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005)
انگیزش درونی برای یادگیری
1. I want to understand how to solve problems.
2. I like to look for more information about school subjects.
3. I want to learn new things.
اعتبار: 0.66 در نمونه ای 358 عضوی در مدرسه های غادی در پایه 4 تا 6
شرح تارنمای روان سنجی: مقیاس " انگیزش درونی" بخشی از مطالعه چهارم "پروژه مشارکت والدین" است. این مقیاس بخشی از سنجش رفتارها و باورهای پشتیبانی کننده به ویژه درباره علاقه به یادگیری درونی در مقابل یادگیری های ناشی از عوامل خارجی چون پاداش هاست.
چگونگی دستیابی
منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K. V.‚ Bassler‚ O. C.‚ & Brissie‚ J. S. (1992). Explorations in parent-school relations. Journal of Educational Research‚ 85‚ (5)‚ 287-294.
Hokoda‚ A. & Fincham‚ F. D. (1995). Origins of children’s helpless and masteryachievement patterns in the family. Journal of Educational Psychology‚ 87(3)‚ 375-385.
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Roeser‚ R.W.‚ Midgley‚ C.‚ & Urdan‚ T. (1996). Perceptions of the school psychological environment and early adolescents’ psychological and behavioral functioning in school: The mediating role of goals and belonging. Journal of Educational Psychology 88(3)‚ 408-422.
Stipek‚ D.‚ & Gralinski‚ J.H. (1996). Children’s beliefs about intelligence and school performance. Journal of Educational Psychology‚ 88(3)‚ 397-407