Self-Regulatory Strategy Use
Student Self-Report of Self-Regulatory Strategy Use
Last updated: May‚ 2005
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005)
کاربست راهبرد خودگردانی
1. I ask myself questions as I go along to make sure my homework makes sense to me.
2. I try to figure out the hard parts on my own.
3. I go back over things I don’t understand.
4. I try to find a place that makes it easier to do my homework.
اعتبار: 0.61 در نمونه ای 358 عضوی در مدرسه های غادی در پایه 4 تا 6
شرح تارنمای روان سنجی: مقیاس " کاربست راهبرد خودگردانی" بخشی از مطالعه چهارم "پروژه مشارکت والدین" است. این مقیاس بخشی از سنجش رفتارها و باورهای پشتیبانی کننده پهنای بزرگی از شناخت، فراشناخت ، رفتارهای یادگیری و گسترش موفقیت – چون: هدف گذاری ، نظارت بر توجه و مشارکت متعهدانه در یادگیری، ارزیابی اثربخشی راهبردها – را در بر می گیرد.
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = not true‚ 2 = a little true‚ 3 = pretty true‚ 4 = very true.
منابع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K. V.‚ Bassler‚ O. C.‚ & Brissie‚ J. S. (1992). Explorations in parent-school relations. Journal of Educational Research‚ 85‚ (5)‚ 287-294.
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement.
Schunk‚ D.H.‚ & Zimmerman‚ B.J. (2003). Social origins of self-regulatory competence. Educational Psychologist‚ 32‚ 195-208.
Stipek‚ D.‚ & Gralinski‚ J.H. (1996). Children’s beliefs about intelligence and school performance. Journal of Educational Psychology‚ 88(3)‚ 397-407.
Zimmerman‚ B.J.‚ & Martinez-Pons‚ M.P. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade‚ sex‚ and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology‚ 82‚ 51-59Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S.Department of Education‚ March 22‚ 2005.