Child Social Functioning Inventory (CSFI)

Child Social Functioning Inventory (CSFI)
Ferrell et al.‚ 2002
پرسشنامه عملکرد اجتماعی کودکان
1.    Answer the phone
2.    Participate verbally in class
3.    Participate in group work
4.    Participate in a competitive sport (e.g.‚ soccer‚ football)
5.    Play games with other children (e.g.‚ Monopoly)
6.    Invite a friend out to play 
7.    Go to a dance or party
8.    Throw a party
9.    Talk with others at a party
10.    Start a conversation
11.    Give an oral presentation at school‚ church‚ or other places
12.    Make a new friend
13.    Maintain a conversation
14.    Go to a day or sports camp
15.    Go to a sleep away camp
16.    Take lessons (e.g.‚ musical instrument‚ karate‚ dance)
17.    Attend club/group meeting
18.    Invite a friend to an outing
19.    Go over to a friend’s house
20.    Stand up for yourself against a bully
21.    Do volunteer work
22.    Call a friend
23.    Spend the night at a friend’s house
24.    Hangout with friends at places like the mall
25.    Play with other children during recess
26.    Attend church
27.    Respond to questions in class
28.    Join in on a conversation
شرح سایت روان سنجی: این پرسشنامه برای اندازه گیری عملکرد اجتماعی کودکان 8-12 سال طراحی شده است.
Attending Group Activities‚ Prosocial School Behaviors‚ Initiating Peer Interactions‚ Participation in Camp Activities/ Lessons‚ Socializing with Peers‚ and Conversational Skill
شواهد روان سنجی: هماهنگی درونی آلفا کرونباخ برای 8-9 ساله ها 0.72 و برای 10-12 ساله ها0.85. همبستگی گشتاوری پیرسون در دوره سه هفته ای 0.65 برای 8-9 ساله و 0.57 برای 10-12 ساله ها. روایی: همبستگی با CASAFS به همان ترتیب 0.6 و 0.49 و همبستگی با PCSC به همان ترتیب 0.24 و 0.12 و روایی تشخیصی با FSSC-R به همان ترتیب 0.04 و 0.16
The Child and Adolescent Social and Adaptive Functioning Scale (CASAFS) http://ravansanji.ir/?9610110957
The Fear Survey Schedule for Children – Revised (FSSC-R)
The Perceived Competence Scale for Children (PCSC)
نمره گذاری:
0-Not at all / rarely‚ 1- 1-2 times per month‚ 2- Weekly‚ 3-Daily
Attending Group Activities (items 6‚ 7‚ 8‚ 21‚ 22‚ 23 and 24)‚ Prosocial School Behaviors (items 2‚ 3‚ 10‚ 13‚ and 27)‚ Initiating Peer Interactions (items 18‚ 19 and 20)‚ Participation in Camp Activities (items 14‚ 15 16 and 17)‚ Socializing with Peers (items 4‚ 5 and 12)‚ and Conversational Skill (items 1 and 9)
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: https://drum.lib.umd.edu/bitstream/handle/1903/1784/umi-umd-1763.pdf?sequence=1 & https://drum.lib.umd.edu/items/8df87b4a-cf31-48d8-be88-e07ae566daf9
منبع برای آگاهی بیشتر
Ferrell‚ C.B.‚ Beidel‚ D.C.‚ & Turner‚ S.M. (2002). A scale to determine treatment effectiveness of childhood social phobia: The Child Social Functioning Inventory (CSFI). Unpublished manuscript.
Ferrell‚ C. B. (2004). Basic psychometric properties of The Child Social Functioning Inventory (CSFI). Doctoral Dissertation‚ University of Maryland. http://hdl.handle.net/1903/1784
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به زنده یاد دکترحیدر علی هومن روان سنجی که دارای دانش عظیم بود .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.