School Attitudes Assessment Survey

School Attitudes Assessment Survey
Motivation and Self-Regulation
These subscales are derived from the School Attitudes Assessment Survey (McCoach‚ 2002).
Academic Self-Perception
ادراک خویشتن تحصیلی
1. I am confident in my scholastic abilities.
2. I do well in school.
3. I learn new concepts quickly.
4. I am successful.
5. I am confident in my ability to succeed in school.
اعتبار: 0.82
Attitudes Toward School
نگرش به مدرسه
1. This is a good school.
2. I am glad that I go to this school.
3. I like my teachers.
4. My teachers make learning interesting.
5. I like school.
6. School is interesting.
اعتبار: 0.89
Motivation and Self-Regulation
انگیزش و خودگردانی
1. I work hard at school.
2. I concentrate on my schoolwork.
3. I am a responsible student.
4. I complete my schoolwork regularly.
اعتبار: 0.87
شرح : سه خرده مقیاس از مقیاس مطالعه سنجش نگرش به مدرسه است . سه خرده مقیاس : ادراک خویشتن تحصیلی؛ نگرش به مدرسه؛ انگیزش و خودگردانی در این بخش ارائه شده است.
کلید واژه
  • School and Academics
  • Motivation
  • Self-Regulation
چگونگی دستیابی
This instrument can be found on page 111-116 of Assessing Outcomes in Child and Youth Programs: A Practical Handbook‚ available online at: http://fyi.uwex.edu/topic/youth/
رده سنی: 12 تا 18 سال
نمره گذاری:
1=Strongly Disagree
2= Disagree
3= Slightly Disagree
4= Neither agree nor Disagree
5= Slightly Agree
6= Agree
7= Strongly Agree
منبع
McCoach‚ D. B. (2002) A validation study of the school assessment survey. Measurement and
Evaluation in Counseling and Development‚ 35‚ 66-71.
سایت :.همه آگاهی ها درباره آزمون از نشانی داخل متن استخراج و شکل HTML  از این تارنما است.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران حضور دکتر باقر ثنایی ، به خاطر تلاش هایش در حوزه سنجش خانواده و ازدواج . که درک محضرش را از دست دادم . http://www.raahenoo.com/
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.