Student Perceptions of Parents’ Implicit Behavior
Student Report of Parent’s Use of Modeling
Last updated: May‚ 2005
مقیاس ادراک دانش آموز از رفتار ناآشکار والدین
The person in my family who usually helps me with my homework…
1. … likes to learn new things.
2. …wants to learn as much as possible.
3. …likes to solve problems.
4. …enjoys figuring things out.
5. …knows how to solve problems.
6. …tries a different way if he or she has trouble solving a problem.
7. …doesn’t give up when things get hard.
8. …can learn new things.
9. …asks other people for help when a problem is hard to solve.
10. …can explain what he or she thinks to other people.
اعتبار: آلفا 0.75 در یک نمونه 358 عضوی از دانش آموزان پایه 4-6 مدارس عمومی
شرح تارنمای روان سنجی: این ابزار ادارک دانش آموزان را از رفتارها، علایقو باورهای دلگرم کننده والدین یا دیگر افراد خانواده در آموزش، تدریس، نظارت و یاری رسانی را می سنجد. این مقیاس سازگار شده مقیاس "مارتینز- پونز 1996" توسط " هوور- دمپسی و ساندلر 2005" است.
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = not true‚ 2 = a little true‚ 3 = pretty true‚ 4 = very true
منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Martinez-Pons‚ M. (1996). Test of a model of parental inducement of academic self-regulation. Journal of Experimental Education‚ 64‚ 213-227.