Student Self-Report of Academic Self-Efficacy

Academic Self-Efficacy
Student Self-Report of Academic Self-Efficacy
Last up‎dated: May‚ 2005
خود- کار آمدی تحصیلی
1.         I can do even the hardest homework if I try.
2.         I can learn the things taught in school.
3.         I can figure out difficult homework.
اعتبار : آلفا در یک نمونه 358 عضوی از دانش آموزان پایه 4- 6 در مدارس عمومی 0.71
شرح سایت روان سنجی: این ابزار باور دانش آموزان را درباره توانایی خودشان برای به پایان رساندن موفقیت آمیز مدرسه می سنجد. این مقیاس برپایه کارهای "بندورا 1997" ، "پاتریک، هیک و رایان 1997" ؛ توسط "هوور دمپسی و همکارانش " برای مطالعه مشارکت والدین اقتباس و سازگار شده است.
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = not true‚ 2 = a little true‚ 3 = pretty true‚ 4 = very true
منبع برای آگاهی بیشتر
Bandura‚ A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman.

Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.

Patrick‚ H.‚ Hicks‚ L. & Ryan‚ A.M. (1997). Relations of perceived social efficacy and social goal pursuit to self-efficacy for academic work. Journal of Early Adolescence‚ 17‚ 109-128.

Roeser‚ R.W.‚ Midgley‚ C.‚ & Urdan‚ T. (1996). Perceptions of the school psychological environment and early adolescents’ psychological and behavioral functioning in school: The mediating role of goals and belonging. Journal of Educational Psychology 88(3)‚ 408-422.

Ryan‚ A.M.‚ & Patrick‚ H. (2001). The classroom social environment and changes in adolescents’ motivation and engagement during middle school.American Educational Research Journal‚ 38‚ 437-460.