Self-Regulation Questionnaire

Self-Regulation Questionnaire
Novak‚ S.P.‚ & Clayton‚ R. R. (2001).
پرسشنامه خود تنظیمی
1. I have a hard time controlling my temper.
2. I get so frustrated I feel ready to explode.
3. I get upset easily.
4. I am afraid I will lose control over my feelings.
5. I slam doors when I am mad.
6. I develop a plan for all my important goals.
7. I think about the future consequences of my actions.
8. Once I have a goal‚ I make a plan to reach it.
9. I get distracted by little things.
10. As soon as I see things that are not working‚ I do something about it.
11. I get fidgety after a few minutes if I am supposed to sit still.
12. I have a hard time sitting still during important tasks.
13. I find that I bounce my legs or wiggle with objects.
شرح سایت روان سنجی: این پرسشنامه برای سنجش توانایی کودکان برای مهار هیجان های منفی و رفتارهای مخرب است. سه خرده مقیاس تنظیم هیجان ، تنظیم رفتار و شناخت دارد.
این پرسشنامه توسط والدین نیز پاسخ داده می شود. روش است که گویه ها برای والدین دیگر می شود. مانند: فرزندم برای مهار خلق و خوی خود مشکل دارد، فرزندم به اندک چیزی پریشان می شود، فرزندم به هنگام عصبانیت در را به هم می کوبد.
regulate his/her emotions‚ behavior‚ cognitions
اعتبار: آلفا کرونباخ برای هیجان 0.95، برای شناخت 0.96، برای رفتار 0.94 و کل مقیاس: برای کودکان 0.88، برای مادران 0.88 و برای پدران 0.87
چگونگی دستیابی
This instrument can be found on page 3 of “ASSESSING SELF-REGULATION: A GUIDE FOROUT-OF-SCHOOL TIME PROGRAM PRACTITIONERS”‚ available online at:  http://www.childtrends.org/wp-content/uploads/2010/10/Child_Trends-2010_10_05_RB_AssesSelfReg.pdf
 
نمره گذاری
Never True = 1‚ Sometimes True = 2‚ Mostly True = 3‚ Always True = 4
Reverse coding items 1‚ 23458101112 and 13.
Child’s ability to regulate his/her emotions (items 1‚ 2345)‚ behavior (items 9101112)‚ and cognitions; child’s goal-setting ability (items 6‚ 7‚ and 8)
منبع
Novak‚ S.P.‚ & Clayton‚ R. R. (2001). The influence of school environment and self-regulation on transitions between stages of cigarette smoking: A multilevel analysis. Healthy Psychology‚ 20‚ 196-207.
Bandy‚ T. & Moore‚ K. (2010). Assessing self-regulation: A guide for out-of-school time program practitioners. Results-to-Research Brief #2010-23. Child Trends.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
اگر آوازت زیبا و دلنشین باشد ، حتی اگر در بیابان باشی ، کسی را خواهی یافت که به آوازت گوش فرا دهد . (؟)
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.