Communicator Competence Questionnaire

Communicator Competence Questionnaire (CCQ)
Monge et al‚ 1982
پرسشنامه شایستگی برقراری ارتباط سرپرست
My immediate supervisor . . .
1.    has a good command of the language.
2.    is sensitive to my needs of the moment.
3.    typically gets right to the point.
4.    pays attention to what I say to him or her.
5.    deals with me effectively.
6.    is a good listener.
7.    is difficult to understand when communicating in written form.
8.    expresses his or her ideas clearly.
9.    is difficult to understand when he or she speaks to me.
10.generally says the right thing at the right time.
11.is easy to talk to.
12.usually responds to messages (memos‚ phone calls‚ reports‚ etc.) quickly.
شرح سایت روان سنجی: این ابزار ادراک صلاحیت برقراری ارتباط سرپرستان را می سنجد. پرسشنامه پرکاربردی است که همواره به عنوان بخشی از یک مقیاس بزرگتر به کار گرفته شده است. دو خرده مقیاس رمز گشایی و رمز گذاری دارد.
اعتبار: هماهنگی درونی ، رمز گذاری 0.81 و رمز گشایی 0.87
نمره گذاری
1 (strongly disagree) to 5 (strongly agree)
Encoding items 1‚ 3‚ 5‚ 7‚ 9‚ and 10‚ and Decoding items are 2‚ 4‚ 6‚ 11 and 12‚ items 7‚ 9 are reverse-coded
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: http://job.sagepub.com/content/45/1/61.abstract
منبع برای آگاهی بیشتر
Monge‚ P. R.‚ Backman‚ S. G.‚ Dillard‚ J. P.‚ & Eisenburg‚ E. M. (1982). Communicator competence in the workplace: Model testing and scale development. Communication Yearbook‚ 5‚ 505-528.
Madlock‚ Paul E. (2008). The Link Between Leadership Style‚ Communicator Competence‚ and Employee Satisfaction. Journal of Business Communication‚ 45‚ 61-78